Schouderpijn

Schouderpijn is een veelvoorkomende klacht een reden hiervoor is dat de schouder een ontzettend complex gewricht is dan al niet het meest gecompliceerde gewricht van het menselijke lichaam. Dit komt omdat het een gewricht is met verschillende spieren.

Na een dagje intensief tuinieren, klussen of na een ongelukkige val tijdens het sporten is schouderpijn een veel gehoorde klacht. Soms is een kom aanreiken, de haren kammen, of een baby tillen al te veel.

De pijn wordt veelal omschreven als vervelend, zeurend en knagend, maar toch bestaan verschillende soorten schouderpijn. Dat komt omdat die door meerdere structuren kan worden veroorzaakt: pezen, spieren, banden, kapsel, of uitstralingspijn uit de hals.

Veel voorkomende klachten

Ongetwijfeld is de frozen shoulder de meest voorkomende schouderklacht. Hierbij is de beweeglijkheid van de schouder in meerdere richtingen pijnlijk en sterk beperkt. De ontsteking kan ontstaan door een trauma, bijvoorbeeld na een val, een klap op de schouder, maar ook door chronische overbelasting. Als reactie op deze ontsteking verstijft het kapsel rond het schoudergewricht, met pijn en verlies aan beweeglijkheid.

Andere aandoeningen die problemen kunnen geven zijn:

• Peesontstekingen
  • Artrose
  • Spierscheuringen
  • Spierspasmen door overbelasting of stress
  • Gewrichtsband klachten na een trauma

Bij al deze aandoeningen blijft pijn bij beweging het belangrijkste symptoom, al dan niet gepaard gaande met bewegingsbeperking.

Hoe kan Osteopathie u helpen bij schouderklachten?

De osteopaat zorgt ervoor dat het lichaam zijn capaciteit tot zelfherstel terug krijgt door elke overbelasting op de schouderregio weg te nemen of te verminderen en uit te zoeken wat de oorzaak is.

Lees meer in mijn folder over wat osteopathie voor u kan betekenen bij schouderklachten.

PLAN UW AFSPRAAK ONLINE

Voor het maken van een afspraak, kunt u gebruik maken van de

ONLINE AGENDA

Nadat u een afspraak heeft gemaakt zal deze moeten worden bevestigd. Indien dit is gebeurd ontvangt u een email met uw loginnaam en wachtwoord. Door in te loggen kunt u uw persoonlijke intake formulier invullen en terugsturen.